söndag 1 juli 2012

libertyklänning till edith

jag älskar liberty's tyger. något av en passion jag har. jag använder dem till lite allt möjligt. kläder. kuddar. filtar. lampor. typ så. 

sist vi var i england hittade jag betsy j. och jag bara visste att edith skulle få en klänning i det. hon är egentligen inte en tjejtjej. hon är en trummis. som min syster brukar säga. en cool tjej. hon är lite modigare än andra tjejer. sen är hon pipig ibland också men på det stora hela är hon ganska cool. och hon älskar sig själv. det är nog det jag gillar bäst. 

hur som helst. en klänning blev det från systrarna meedoms bok för större barn. och efter lite justeringar från ursprungsmönstret blev det riktigt fint. tycker jag. och hon med.  

betsy j and a pattern from the meedom sisters made a fine dress.

2 kommentarer:

Erika Åberg sa...

Fin klänning! Fin tjej! Och lite rosa blommor tar nog inte trummisen ur henne ; )

Anonym sa...

OJ så fin!!!