tisdag 4 september 2012

barnvälsignelse

idag har vi haft barnvälsignelse för viola. i kyrkan fast utan dop. så får hon själv välja när hon blir stor om hon vill döpas eller inte. det gick jättebra. hon var en liten solstråle. som alltid. 

efteråt bjöd vi på boef bourgignon prinsesstårta och kongresser. 

så var den här helgen också slut. förstår inte var all tid tar vägen. jag är inte alls glad för att rutinerna är på plast igen. jag tycker tiden susar förbi alldeles för fort då. sommaren var bättre. när man kunde göra vad man ville när man ville. och hela familjen fick vara med. nu ska det passas tider åt höger och vänster. aktiviteter ska passas in i ett redan trångt schema. men som thomas sjödin sa i sitt vinterprat. livet består ju mest av tisdagar och torsdagar. det är det vanliga som är det viktiga. 

och astern har jag planerat själv från frö. nu har jag en hel drös på balkongen. så underbart med färgglada blommor så här när hösten nalkas utanför. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt med dop! Jag välkomnar hösten. Älskar vardag, tisdagar och torsdagar :)