söndag 2 december 2007

advent

mysig helg. men kanske lite för mycket för bebis. igår var vi i gustavsberg med fina vännerna. varje år har flera keramiker och andra försäljning vid advent. lite billigare än vanligt. en del grejer är sekunda. men det bästa är att det är så mysigt. man går runt. och stressar. man vill inte missa något bra. samtidigt som man inte vill köpa nåt bara för att man är där. det blir lite jobbigt. men i år lyckades jag komma hem nästan nöjd. hade dock velat köpa två muggar till. köpte fyra muggar en vacker vit ullfilt och lite småsaker. fantastiskt nöjd. eftermiddagen spenderade vi hos mina föräldrar. janssons och julmust.

idag tände vi första ljuset. och jag har gjort en liten julgrupp i min kruka som jag gjort själv. och en liten krans till dörren med blåbärsris. det hemskaste var att blåbärsriset hade börjat spricka ut med nya löv igen. i november. eller december är det ju nu. sen gick vi på adventsgudstjänst. det är så mysigt. alla julpsalmer. tända ljus och sånt. det var bra. sen kom familjen hem hit och åt julgröt och skinkmacka. vi skulle ha åkt till syster efter det. men bebis hade lite för många intryck att smälta så vi stannade hemma. och det var nog bra. men nu sover hon. sött.

Inga kommentarer: