tisdag 5 februari 2008

väva löpare


min svärmor vet vägen till mitt hjärta. i helgen var vi hos bebis farmor och farfar. det var mysigt. ibland tycker jag det är lite svårt att vara där. de är väldigt traditionella. hon gör allt husarbete och han gör lite det han vill. ofta bra projekt men kanske inte det som är viktigast och har högst prioritet. och det gör mig lite ledsen. för i mina ögon känns det som att hon både jobbar heltid på jobbet och i hemmet. han är hemma och är sjuk från jobbet, har varit det länge. jag vet inte. det kanske är dumt. eller ja det är helt klart dumt att lägga energi på hur andra har det. det är ju upp till dom. men det blir lite för nära när det är makens föräldrar. min make är inte alls så. men kanske är jag rädd att han en dag blir det.

hur som helst. vi var där i helgen. och jag fick väva. det har jag inte gjort sedan gymnastiet och det var så kul. jag vävde en hel löpare på en dag. varpen hade suttit där en hel massa år utan att någon vävt. men nu är den i alla fall färdigvävd. och den blev fin. jag hade nog inte köpt den men nu har jag ju gjort den själv så några dagar får den nog ligga på mitt bord.

Inga kommentarer: