söndag 14 september 2008

helg igen


verkar som att jag bara hinner skriva på helgen numer. eller det är då jag tar mig tid.

bebis får dricka ur glas numer. eller ett plastglas. det går riktigt bra. ibland vill hon röra med skeden i glaset. eller hälla innehållet på tallriken. men mest dricker hon. och det går jättebra. så nu vill hon inte dricka ur någon töntig pipmugg längre. blir jättefrustrerad och vill dra av locket när vi ställer fram den.

imorse var vi i lekparken. där var barn som var lika gamla som bebis och alla gick på dagis. då kände jag mig utanför. borde jag inte känna mig priviligerad som kan ha bebis hemma? för jag är glad att vi inte behöver ta tag i det där än. hon träffar barn ändå. i lagoma mängder. punkt slut.

jag behöver en ny garderob. hur löser man det när pengar saknas?

seems like i only have time to write during week-ends.

baby gets to drink out of a glass these days. or a plastic cup. it works out great. but sometimes she wants to stir in it with a spoon or poor the insides onto her plate. but most of the times it works perfectly.

this morning we went to the play ground. and all the other kids in her age all go to nursery. and i felt left out. shouldnt i feel priviliged to have baby at home? cause im happy we dont have to deal with all of that yet. she meets other kids anyways.

i need a new wardrobe. how do you solve that when moneys short?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Ser att lillan växer och lär sig mer och mer! Det mâste vara roligt att fâ vara med om. Ge henne en puss frân mig.

Dagis hinner hon väl med. Ni har rätt i att vara med henne mycket när hon är liten tycker jag.

Vad gäller garderoben, i know how it is! Kan du inte köpa lite i taget??

Kram! Mary - alias ostma