tisdag 5 maj 2009

köpenhamn

köpenhamn är utan tvekan min bästa avkopplingsstad. jag trodde att vi valt fel när vi av snålhetsskäl valde köpenhamn över london. men så snart vi var där insåg jag varför. det är en fantastisk stad. så avslappnad. ingen attityd. man kan bara vara. sig själv. och ingen bryr sig särskilt. så har man alltid sagt om stockholm. men jag tycker inte riktigt att det är sant. i köpenhamn är det sant.

kanske spelar det även in att jag och maken fick alldeles egen tid. bara vi två tillsammans. det är bra. något jag rekommenderar alla föräldrar. jag vet att vi har det extra lyxigt. med barnvakt åt alla håll och kanter. men kan man så ska man. vara bara själva lite grann ibland. få bara vara. det är underbart. och så viktigt.

jag älskar köpenhamn. och jag älskar min man.

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

ååå, köpenhamn är min stora favoritstad just av samma anledning, helt underbar stad!
vi bor lite offside och med tre små känns det svårt att ens tänka semesterresa men en vacker dag så.. :)

Anonym sa...

jag älskar också din man
och dig
och mini
men det vet ni ju redan
ni är min överlevnad
/extrafrun

Anonym sa...

jag älskar också din man
och dig
och mini
men det vet ni ju redan
ni är min överlevnad
/extrafrun