torsdag 14 maj 2009

week end away travel bag

så blev det en liten necessär från weekend sewing. grönt innertyg och ett svartvitblommigt yttertyg. om jag orkar någon dag i framtiden ska jag även ge mig på en mindre variant som ska fungera som sminkväska. men det här projektet har dragit ut på tiden så jag är lite less. minst sagt.

igår gick min väns far bort. eller hem. det beror på hur man ser det. jag tänker hem. och ändå gör det så ont. jag vet hur jobbigt hon har det. och jag vill verkligen inget hellre än att hon ska få vara glad. och lugn. och trygg. det är vad jag vill. men nu kommer alltid en liten bit av henne att saknas.

och i nästa andetag gnäller jag om mitt jobb. hur går det där till egentligen. jag fattar det inte. vi har så mycket bra saker. men ändå orkar vi inte med att uppskatta dem. eller jag kan byta ut vi mot jag. men det blir så jobbigt då. på riktigt och allvarligt.

men jag är tacksam. tacksam för min familj. tacksam för älskvärda vänner. och tacksam att jag ändå har ett jobb. eller nej det är jag nog inte egentligen. jag skulle gärna vara hemma med mini. faktiskt. så konstig och annorlunda är jag.

och alla projekt som ligger och väntar. jag blir matt bara jag tänker på dem. kanske måste skriva ner dem i en bok. fast då blir det ju en sån där eländes lista igen. som jag ska försöka trappa ner med. vi får se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

många "fruar" som läser din blogg. är det sånt "fruar" gör? läser varandras bloggar? jag är ju bara extrafru, så jag vet inte.

Susanne sa...

Stackars Din kompis. Men tur att hon har Dig.