lördag 12 september 2009

tillbaka till lugnet

å vad livet är gott när vi är där vi är nu. jag kan väl inte säga att tempot är annorlunda. men nåt är det. kanske den höga höstluften. kanske bara det att hösten faktiskt redan är här och hälsar på. eller så är det helt enkelt livet bortom staden.

vi har plockat 60 liter lingon. igår plockade vi lingon med peter lemarc skrålandes ur bilen. så får man väl inte göra egentligen. det ska ju vara tyst i skogen. men det var så härligt. och han är ju så bra. särskilt starkare än ord.

annars är jag ovanligt ambivalent just nu. vad ska jag välja. jag har väl inte presenterats med ett konkret val ännu. men vägarna bär dithän. vi får se. jag håller alla dörrar öppna.

60 litres of lingonberries

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

Lycka till.

men 60 LITER lingon? en imponerande mängd- va blir det av alla lingon?

lisa sa...

sylt och lingondricka. och kanske nåt mer.

Anonym sa...

åh, önskar jag var där med er, . MÅSTE få tummen ur och komma med snart. får jag köpa en liter lingon ska jag älska er för alltid. men det gör jag ju ändå, så det var ju en dålig affär... men i alla fall.
/extrafrun