måndag 8 mars 2010

förändring


jag tycker inte om förändring. i alla fall inte sån där förändring som jag inte själv fått bestämma över. så imorse när jag skulle köpa ett nytt slkort blev det lite jobbigt. för jag ville ha ett i papper. och det fick man inte. man fick ett i plast. sl access. och man måste välja färg också. så där kvart över sex på morgonen. skitjobbigt. eftersom jag cyklar halva delen av året så känns det här med slkort så tillfälligt och då vill man inte ha ett i plast. det känns så definitivt. och inte visste jag hur det funkade heller. hur gör man med det där dumma plastkortet. när man åker buss till exempel. då kan man ju inte gå in där bak som man kan med ett vanligt busskort. i papper. jag hann bli riktigt stressad. tills jag var framme på jobbet. och insåg att det ju vara ganska bra ändå. förutom att man inte vet vilket datum det går ut. så nu har jag gjort små alarm i min kalender. så att jag vet när jag ska fylla på.

då var det tur att maken hade beställt halsband till mig. från lauren haupt. jättefina. tre stycken. fast det var väl inte meningen att jag skulle se paketet. men jag fick öppna det ändå. ett lite tröstpris. tack fina fina maken.

i dont like changes. at least not the ones im not in control over. so to get lauren haupt necklesses from hubby after a stressful morning was a very nice and welcome surprise.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så är det ibland, då är det bra med fina presenter! Och tack för SÅ fina ord hos mig - de la sig som bomull kring hjärtat :)