tisdag 11 mars 2008

en liten röd tröja



det blev en tröja igår. helt egen modell. och bebis är fortfarande inte frisk. det är så tråkigt. hon skulle må så bra av att få leka av sig lite med sina små kompisar. men jag har insett att om vi leker för tidigt så kommer de också att bli sjuka. och då får vi inte se dom på ytterligare minst en vecka. det är det inte värt.

igår kom ett mail från min mammavän med en lång lista på saker vi måste göra de närmsta sju veckorna innan hon flyttar härifrån. det enda jag vill göra är att sitta hemma hos henne med vår andra mammavän (som för övrigt också ska flytta. men bara inom stan.) och prata och äta chokladkaka. så mycket och ofta vi bara kan. innan det är för sent. men det är nog bra att komma ut också.

helst vill jag inte träffa dom alls. jag är så dålig på hej då. har alltid varit det. när jag var liten gömde jag mig när folk skulle åka hem. det vill jag göra nu med. men inser att det inte riktigt är ok. inte när man är vuxen. så jag ska ge mig ut på en massa utflykter under sju veckor. och sen är sommaren nästan här och då är maken ledig. det blir nog bra. jag ska klara även detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst kan vi bara sitta och äta chokladkaka hela dagarna. Men vi får nog schemalägga det också! :)Skruttans mamma