måndag 16 juni 2008

äntligen


jag kom på att jag kunde sy ett nytt innandöme till min gröna favoritväska som legat i ett skåp oanvänd i två år. oj så fint det blev. så glad är jag att jag kom på det. jag använde mitt favorittyg från grönlykke i köpenhamn. gjorde ett litet mobilfack och ett plånboksfack. skulle också sy på knappar så att jag kan stänga den. men då gick nålen av. jag blev arg. eller mest trött. men jag hade en till så jag kunde sy min klänning klart.

jag trodde att mitt symaraton var över i två hela sekunder. men sedan såg jag bebis lilla prickiga klänning som inte fållats. så jobbigt. men jag gör det imorgon. nu orkar jag inte mer.

imorse när jag vaknade hade jag ångest. jag är ju inte helt såld på att flyga. trots att mina två senaste gånger gått bra. men jag är, utan att ljuga, flygrädd. och nu ska bebis med. hur ska det gå? jag hoppas på det bästa. laddar med välling vatten och saft. och russin och kex. måtte det räcka. och leksaker så klart. köpte en minikånken till bebis idag. hon var så söt när hon gick runt med den. alldeles stolt. där ska hennes saker vara när vi reser och sen också för den delen. hurra. jag får ha vuxenväska igen. jag är så glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh resa! Jag vill också, men här hemma är det ingen "som tar tag" i semestern. Vart åker ni? Ibland känns Europa så litet eller man själv fanatasilös. Har du något tips på mysigt resmål?
Jag är så rädd att semestern bara ska rinna iväg och så har vi typ åkt till Örebro två gånger under den tiden.
/Cox