lördag 3 december 2011

äntligen

tack vare en fantastiskt händig farfar lite mammadesign starka morfar och pappaarmar så står den nu där den ska. den finfina sängen. 

sängen är byggd på en gammal köpmandisk från en cykelbutik. de små lapparna med lådans forna innehåll finns fortfarande kvar. jag skissade tillsammans med farfar. vi testade lite olika varianter men slutversionen är fantastisk. om jag får säga det själv. och eftersom det inte är jag som verkställt så får jag nog det. och viktigast av allt. mini älskar den.

och väggen är målad i farrow and balls farrows cream. till slut blev färgen som den skulle vara. varm och god. bakgrundsfärg men ändå en färg.

imorse satte jag och maken upp en boklist som farfar snickrat ihop och maken målat. alcros antikvit precis som sängen. det blev toppen. nu är det bara tavlor och annat pyssel som ska till.

the fabolous bed is finally finished. minis grandfather made a great job. and today we put up a little bookshelf for some of all her books. and the wall is painted in farrow and balls farrows cream.

Inga kommentarer: