tisdag 6 december 2011

i väntans tider

 den fina filten har fått komma fram igen. eftersom den här personen har valt att anlända någon gång vid årskiftet är en hålstickad ullfilt inte helt optimal. så jag har letat efter något att ha som baksida. och igår hittade jag det perfekta. finstickad ullfilt i senapsgul färg. så nu har jag ett litet projekt att sysselsätta mig med de närmsta fyra veckorna. 

för det är bara fyra veckor kvar. eller något liknande. helt säker kan man ju aldrig vara. men efter all den där väntan så är någon snart här. det firade jag med att köpa småsmå fårskinnstossor igår. hoppas de inte är alltför stora.
 i have finally found backing for the blanket i knitted last year. its going to be a mustard coloured wool material. lovely. 

and i bought a pair of sheepskin booties from shepherd to celebrate that its only another four weeks to go now.

Inga kommentarer: