tisdag 8 april 2008

en liten tröja


idag var jag på intervju. bebis var hos sin moster. själv för första gången. de hade tröttat ut varandra totalt. bebis ville bara sova. och jag tror att syster också ville det. men det gick bra. nu måste vi bara göra det några gånger till. så att de vänjer sig. båda två.

jag har sytt en ny tröja till bebis. jag avskyr att sy i det där eländes tyget. men det är så fint. jobbigt. jag gjorde mudd nertill. trots att det är ett väldigt tunt tyg. också rynkade jag lite vid halsen. det blev bra ändå till slut. men helt vanliga bomullstyger är så mycket trevligare att jobba med.

och ja om jag vill får jag jobbet. bara ett problem. det är halvtid. och jag har tänkt jobba heltid. i alla fall under det år som maken ska vara hemma med bebis. så nu ska jag tänka. och sedan återkomma. svårt.

Inga kommentarer: