lördag 15 november 2008

snart är det jul


vissa av oss tycker om smör mer än andra. det var bara lite lite kvar så vi lät henne hållas. dåligt jag vet.

jag har två stickprojekt på gång just nu. dels ett par minisockar till sysslingen. och sedan ett par benvärmare till mig själv. men benvärmarstickningen går för långsamt. jag är inte bra på att låta saker ta tid. i min stickaffär har de satt en lapp i kassan och där står att om man stickar minskar man hjärtfrekvensen en hel massa. det stämmer inte på mig. jag blir stressad av att sticka. för jag måste bli klar.


sen har jag en massa andra små julprojket på gång.
  • köpa röd och vitprickig vaxdux
  • måla krukor med fil så att de ser gamla ut och sätta hyacinter däri
  • sy en julstrumpa åt mini
  • sy ett överkast åt mini, ett enklare lapptäcke som jag hittat hos house on hill road
  • köpa jullakan till vår säng, hittade jättefina rutiga på åhléns
  • köpa julklappar - ska börja idag!
  • och baka. det ska vi göra tillsammans med bästa vännen om bara några minuter. hon har med sig sin kompis med bebis. mini kommer att storkna av lycka när hon får träffa bebisen. hon älskar bebisar.
det kändes inte så jobbigt längre med mina små projekt. jag kanske klarar av det ändå. det handlar väl mest om att komma igång gissar jag.

det jobbigaste coh tråkigaste projektet är att rensa våra köksskåp och det är mer än dags för det. kanske imorgon.

some of us like butter more than others.

ive got two knitting projects on the go at the moment. i want them both to be finished. who ever said that kniting is calming didnt know me.

and than theres all the little xmas projects
  • buy a red and whitedotted pvccloth
  • paint pots with yoghurt so they look old and plant hyacinths in them
  • sew a xmas stocking for mini
  • sew a quilt for mini, an easier one that ive found at house on hill road
  • buy sheets for our bed that look xmassy
  • buy xmas presents - starting today
  • and bake xmas saffron bread. together with the best friend that will arrive any minute now with her friend and baby. mini is so exited about this. she loves babies.
didnt feel all that bad now that ive typed it all down. just get to get going i guess.

the most boring project of them all is to clean out our kitchen cupboards. maybe tomorrow.

Inga kommentarer: