söndag 2 november 2008

en mini helg

det här har varit en sån där helg som gör att jag återigen undrar vad vi gör i den här staden som vi bor i. det har varit så mysigt. vi har varit i dalarna hos farmor och farfar. vi har varit i skogen och plockat blåbärs och lingonris. huggit en minigran åt mini. nystat garn och stickat miniraggisar till nyanländ syssling. bakat kakor och ätit god mat. läst en massa böcker och bara haft det bra. i ett annat tempo än vanligt.

kan vi inte alltid få ha det så här. eller skulle jag bli galen då.

this has been the kind of week-end that makes me doubt our reasons to stay in this city. weve had such a nice time. weve been in dalarna to visit the grandparents. weve been to the woods to collect a mini xmas tree for mini. lingonberry and blueberry sprigs. wound wool and knitted little thick socks for our newest family member. and baked cakes and eaten lovely food. read books and had a good time. all in a different beat.

cant we just have it this way all of the time. or would that make me go crazy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men så mysig helg ni har haft. skulle varit med! men jag har vaknat två nätter i rad av att en liten brorsonshand har trevat i mitt ansikte och ett litet huvud har buffat på mig och en liten näsa har snusat mig i halsgropen, så jag är ganska nöjd med min helg också :)Love you! Ses snart!!!! kramen

Fru Mju sa...

åh vilken mysskön helg och vilka fina bilder!

Anonym sa...

Wow! Din mammas väninna är verkligen min idol nu! Hälsa henne det om Du ser henne!

Åh vad sugen jag blev på att ha en sån fest när jag fyller 40. Om flera år visserligen men det är mitt i sommaren. Gud vad kul! Detta tål att tänkas på!!!