onsdag 9 januari 2008

jättegott

det var gott. hur gott som helst faktiskt. och vi gjorde det själva! det var som att äta söndagsmiddag hos farmor. kan därmed varmt rekommendera både boken och att göra långkok. så enkelt och så gott.

igår köpte jag material till två nya projekt. garn och tyg. har inte haft något projekt sedan jag sydde mig själv en klänning. den gjorde jag av en klänning min mormor gjort till sig själv för en massa år sedan men som hon aldrig blev helt klart med. jag är nästan nöjd men ska nog göra nåt mer med halsen.

hur som helst så ska jag nu äntligen sticka färdigt mina wrist warmers och ge mig på en ny mössa. samt sy en klänning och små leggings till bebis.

nu måste jag nog rädda henne. hon har ännu inte lyckats bemästra kryptricket ännu. hon blir fortfarande extremt frustrerad av att hamna på mage. stackars barn. hon fastnar på alla möjliga konstiga ställen eftersom hon bara kommer bakåt.

Inga kommentarer: