måndag 21 januari 2008

sticka mössa och annat viktigt


har börjat sticka på en mössa till syster. fast det vet inte hon. tänkte att det kunde bli en mysig liten överraskning. fast nu verkar det inte som att vintern tänker komma. men kanske den kommer och då är en fin mössa alltid bra att ha.

idag har vi vägt och mätt bebis. hon väger 8600g och är 70cm lång. ganska lagom. eller perfekt. hon var så nära att krypa åt rätt håll idag att jag blev alldeles tossig. men så där i sista sekund bestämde hon sig för att baklänges ändå är hennes stil. men hon står fint i krypställning nu. kommer lätt upp i kryp även på halt underlag. nu ska hon bara lista ut hur man tar sig framåt. tur att hon tar sig framåt i sittande i alla fall.

jag är inne i en funderarfas. stackars maken. han får mycket ris och inte så mycket ros som han kanske egentligen är värd. det är dåligt. jag vet. men jag kan ändå inte hejda mig. och allt ska tänkas på. från ekonomi till framtid till boende till jobb till... ja i princip allt som går att dissekera. tur att det finns andra hemmamammor som nästan är likadana. annars skulle jag nog gå åt. och det vore ju dåligt.

ikväll har jag klippt sönder en gammal topp från hm. tänker använda den som mönster till något åt mig själv. får se om det funkar. i värsta fall får mormor rycka in. hon är ju trots allt gammal sömmerska.

men nu ska jag knyta mig. bebis och make sover redan. hoppas att också jag får somna sött.

skickar även med en liten bild på bebis i byxor jag sytt åt henne. hon sitter så fint med händerna på knäna.

Inga kommentarer: