onsdag 16 januari 2008

självupptagen

jag måste omvärdera min självbild. idag sa en av mina finaste vänner att jag varit självupptagen kring det här med att inte kunna få barn. det tog hårt. men tål ända att tänkas på. i helgen skrattade min syster åt mig när jag sa att jag är mjuk i sättet. det tolkar jag som att hon inte alls tycker att jag är det. jag vet att jag i jobbsammanhang kan vara hård och att jag ställer höga krav. det vill säga jag ställer samma krav på andra som på mig själv. och jag har höga krav på mig själv. hur som helst så har jag någonstans tänkt att jag bara är så på jobbet och inte privat. men som sagt, jag måste nog tänka om.

och om det är som de säger vill jag nog ändra mig lite grann. för vem vill egentligen gå omkring och vara självupptagen. inte jag i alla fall. det jag funderar över är varför någon vill umgås med en självupptagen person. det är ju bara jobbigt. men jag har väl andra kvalitéer. får jag hoppas.

och hur ändrar man ett personlighetsdrag man inte tyckt att man haft? men nu ska jag inte gå och bli självupptagen kring min självupptagenhet. jag ska läsa en bok för min bebis istället.

Inga kommentarer: