torsdag 22 maj 2008

dag tolv - projekt luktärt

nu är där 25 små ärtor. eller stänglar om man hellre vill det. de vill ut i solen. de är hela tiden på väg ut. men jag ska vänta till juni. så att de klarar sig. jag saknar 6 stycken. planterade 31.

ikväll fick jag lyxbehandling. maken shamponerade och hårblåste mig. det gjorde han ofta när vi var nykära och nygifta. finns inte lika mycket tid till det när bebis är överallt. hon kan också kamma sig. hon har en liten borste. hon har även borstat min lugg. så fint.

så liten och så bestämd. imorse ville jag klä henne i rosa från topp till tå. vilket är svårt för hon äger inget rosa. jo ett par små byxor. som hon ärvt. jag vill inte att hon ska vara ett kön. jag vill att hon ska vara en individ. men det är så svårt. och ibland färgas jag av de utanför. i världen. då blir jag arg. eller mest trött kanske.

nu sover maken. bäst att jag lägger mig bredvid. annars blir jag nog trött imorgon med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med luktärtorna? Mina åkte ut för ett tag sen (bodde i toarullar först), men de växer inte så bra. Verkar stå stilla. Är det värmen? Nåja, de brukar hålla långt in på hösten, så det är ingen brådska. Blev inga sådda på landet i år. Brukar bara direktså där och de kommer så fint. Men i år hann jag inte (är väl inte försent än kankse). Kaos har det varit när vi varit där senaste gångerna. Men nästa gång kanske... Om jag hittar fröna nånstans.
Idag lunch i stan med fd jobbkompisar. Kul och stressigt (när man bor i förorten). Snart ska Lillan väckas och ätas och sen iväg...
Åh, vilket gnälligt inlägg...
/Cox

lisa sa...

men det är jobbigt att lunch med kollegor. även om det är trevligt. det är svårt att ha med bebis och samtidigt vara spännande och intressant...

jag vill höra om nyc!

Anonym sa...

Åh, det var härligt förstås! Riktig vila med god sömn och gå upp när jag ville. Äta när jag ville, fika när jag ville. Frihet. Fina saker i affärer. Bra väder. Mycket bra resa. Men alltid fint att komma hem! Ska la blogga snart också... Imorgon har jag fått en jobbdag, ska bli skönt!
/Cox