måndag 27 oktober 2008

halsduk klar


så var halsduken klar. det var ett lagom komplicerat projekt som krävde lite lagom tankeverksamhet. som jag ändå kunde klara av samtidigt som jag tittade på tv.

men nu vill jag ha ett nytt projekt. kanske ska jag återigen ge mig på mormorsrutor. mini behöver ett litet överkast/filt till sin säng. jag får se när jag hinner ta mig förbi en garnaffär. jag är sugen på rött. måste fundera på vad de andra färgerna ska vara. sist gjorde jag en liten filt till liggvagnen. den var svart röd gul grön och blå. men mini låg aldrig i liggvagnen så jag fick aldrig använda den filten. tyvärr.

finished the scarf. it was a nice project.

but now i need a new one. thinking i might do mormorsrutor. granny squares. did a little blanket for the pram when mini was a baby. but she didnt like the pram much so we hardly ever used it. which is a shame. but a blanket for the bed will probably be used more. and its an easy project to take on. do a square whenever im in the mood. just need to get to the yarn shop.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

mormorsrutor är så härliga men det är ju sånt jobb med montering och allt trådfästande så jag har lovat mig själv att inte ge mig på mormorsrutor trots att det nog kliar i fingrarna. :)