torsdag 19 mars 2009

kalaspuffar och mjölk

är jag helt klart värd efter en kväll som denna.

idag var min gräns nådd. så jag bestämde att ikväll skulle jag lägga in mitt cv på en massa olika jobbsajter i en hel timme. tänkte att jag borde nog hinna med två tre stycken i alla fall. jo pyttsan att jag hann.
för det första blev jag lite försenad med starten för min symaskin har äntligen kommit hem. så jag började sy en kjol. den är väl ungefär till hälften klar nu. minus knapphål. så inte riktigt hälften då. men sen satt jag på step stone i en och en halv timme. men då fick jag i alla fall in ett cv. min plan är att lägga ut ett cv på en ny sajt varje kväll. jag börjar där. men jag tror att man får vara ledig från det på helgen. såvida man inte är jättesugen. och det tror jag inte att jag kommer att vara.

imorgon är det fredag. halleluja. för nu orkar jag nästan inte en dag till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Du! På fredagar behöver man inte göra såna där saker över huvud taget. Så är mina regler. Inga CV, inga meritförteckningar, inga personliga brev. INGET! Så idag kan Du vara lugn och göra roliga saker.

På måndag sätter vi fart igen!

Har Du mjölk och socker i kaffet?

Vi ses om en stund ja! :-)

Anonym sa...

Mmm vad gott!! KALASPUFFAR.... Det var nog minst... 10 âr sen sist!