fredag 16 november 2007

dalarna


förra året den här tiden bar det av till dalarna. när vi är där är vi ute i skogen. då kan jag låtsas att vi är hos farfars igen. fast att han inte längre finns och trots att de sålde gården för jättelänge sen. men när jag är i dalarna är det nästan samma sak. förutom att farmor och farfar inte är där. men man äter hela tiden. och man går i skogen. det är så bra. fast oftast mår man lite illa när man sitter i bilen på väg hem igen. är inte van att äta frukost, frukt, förmiddagsfika, lunch, frukt, eftermiddagsfika, middag med efterätt och kvällsfika och kanske godis. men det är lyxigt att få göra det ibland.

frågan är om och när vi ska åka dit i år. innan eller mellandagarna. helst innan. men det är inte så många helger kvar. var tar helgerna vägen. om bebis var cool skulle jag ta bilen dit upp själv. men bebis gillar inte bilar. hon vill helst åka buss och tunnelbana. jag gillar inte buss längre sträckor. och det går inte att åka tunnelbana till dalarna. synd det.

1 kommentar:

Ida sa...

oh va fint du har här. har bara läst lite grann, men ack så fint. jag vill också åka till dalarna och låtsas att jag är hos farmor och farfar...