tisdag 27 november 2007

inte skåne

det blir inget skåne för oss. och jag är lite ledsen. jag såg fram emot att blir tvångsförflyttad till annan ort några år. känns som att vi aldrig kommer härifrån annars. vi är fast. ingen av oss har något att flytta hem till. stockholm är hemma nu. även fast det inte alltid känns så. men nu får vi göra det bästa av det som blev.

nu låter det som att jag vantrivs här. det gör jag inte. men jag hade en längtan att få komma bort från den hets som stockholm faktiskt innebär. men jag har svårt att välja bort stockholm själv. vi har varit här för många år nu. familjen bor här och alla vänner. dom vill jag ju inte lämna egentligen. och det är säkert en annan slags hets i andra städer. får jag intala mig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är rätt bra det där att "tvångsflyttas". Så slipper man ta beslut, man bara finner sig. Annars skulle vi aldrig rört på oss. Det är nyttigt att byta ort. Och skååååne hade ju inte varit fel. Men det kanske kommer nya chanser?