torsdag 15 november 2007

taxinge


idag var bebis jag och vännen på julmarknad. det är en tradition vi har. förra året var hennes lille med men i år fick han vara med mormor. säkrast så. han har nyss lärt sig gå.

nu kan vi marknaden efter alla år och inte hade det kommit så mycket nytt. men det är ändå värt det. inte bara för korven utan för fikat. taxinge har så många kakor och tårtor att välja mellan att jag blir knasig. varje år har jag lurats att ta minst tre olika sorter för att alltid inse att jag inte orkar äta upp. i år fick jag inte. fick bara ta en. jag valde en citrontårta med chokladkrämsöverdrag. den var inte god. typiskt. när jag äntligen är duktig och bara tar en sort så är det fel. nästa år ska vi äta småkakor. då kan man ta flera utan dåligt samvete. de är ju små.

Inga kommentarer: