lördag 24 november 2007

lördag


idag har vi varit hos vänner i nyköping. där kan man också bo. men vi bor här. i stockholm. där det är dyrt. känns väldigt smart. men jag älskar ändå vår lägenhet. fast att den är ganska liten. men den räcker. i alla fall åt oss.

om vi ska bo i skåne alla tre har jag ett krav. vi ska bo i en lägenhet i ett gammalt hus. med högt i tak och djupa fönster. igår bestämde dom om vår framtid. undrar när vi får veta vad det blir. inte på måndag i alla fall. det värsta är om brevet kommer på tisdag. då är maken på annan ort och det äckliga brevet kommer att stirra på mig. och mana mig att öppna det fast att jag inte får. jobbigt.

ikväll hade vi barnvakt. vi var på fest. ända till kvart i nio. då stressade maken mig. tänk om hon inte vill äta flaska. då är det bättre att vi här hemma. nu har vi varit hemma i över en timme och hon har inte velat äta än. suck. kanske att jag får gå på bio den här veckan. jag vill se tillsammans är man mindre ensam. men jag blir nog besviken. boken var så bra.

Inga kommentarer: