söndag 12 oktober 2008

igår

igår var en fantastisk dag. vi vaknade först fem men sen somnade vi alla om och sov ända till kvart i åtta. det var bra. då bakade mini och jag bröd. det gick jättebra och blev väldigt gott.

sen har jag kommit igång med halsduken. det är mycket kvar men det går ändå ganska fort. det är också bra.
sen åkte vi in till stan och där shoppade jag en kappa. MEN jag kan inte bestämma mig för om det är värt pengarna eller inte. å ena sidan har jag inte köpt en kappa på fem år. å andra sidan köpte jag en vinterjacka förra året. svårt. vad tycker ni.


sen på kvällen åt vi curry for four och avslutade det hela med en banoffe pie. vi åkte till våra sjuka vänner och lämnade en bit också. så vi fick se dem lite snabbt. de har varit sjuka jättelänge nu och det är tråkigt. plus att alla våra andra vänner plus familj är bortresta i helgen.

idag är maken och springer hässelbyloppet. en mil. mini och jag är hemma och vilar.

men nästa helg åker vi till köpenhamn. hurra.

yesterday was perfect. we woke up pretty early and baked bread. mini helped out.

ive also started my scarf its pretty easy but very long. well se how long itll take.

then we went into town and i bought a coat. just cant make my mind up whether to keep it or not. its a lot of money. but on the one hand ive had my current coat for the past five years. on the other i bought a jacket last year. what do you think.

in the evening we hade curry for four and banoffe pie. yummy.

husbands running a race today and me and mini are home resting. but next week-end were going to copenhagen. yippee.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Jättesnygg kappa! Pajen såg väldigt smaskig ut! Är den svår att göra? Kan du maila receptet?

Tack för senast förresten! Lika trevligt att träffa hela familjen!
Kram Mrs Maranello

Anonym sa...

Jag tycker att du gjorde rätt i att köpa en kappa. Fin är den dessutom.
Jag gjorde nyss et liknande inköp, man mâste ju kunna variera även pâ vintern!

Hoppas att ni fâr det roligt i Copenhague! Om ni fâr det för trâkigt där sâ kan ni väl ta er till Normandie;-)

Kram Bärta
PS Still waiting!!!

lisa sa...

mrs maranello - vi tycker alltid om att träffar er. receptet kommer via mail, nu. låt den stå i kylen längre än vad receptet säger. det gör inget om det står över natten. blir bara godare då.

bärta - not for much longer....