söndag 25 januari 2009

en kudde

idag gjorde jag en ny kudde. vi har gått från att ha ett vardagsrum med gula och röda accenter till ett vardagsrum med gröna och blå. men mina föräldrar var här och de märkte ingen skillnad. så det är nog mest vi som ser den dramatiska förändringen. sånt är det. men vi är nöjda och det är bra.

imorgon är jag ledig. hemma med mini alldeles själv. maken är i skåne. och gör sista intervjuerna för att komma in på sin drömutbildning. jag är jättespänd. han är mer avslappnad. och tur är väl det. det är ju trots allt han som ska prestera sitt allra bästa imorgon. och inte jag. men jag vet inte hur jag ska klara av att vänta på att han ska ringa. och hur jag sedan ska klara av att vänta ända till slutet av februari på besked om det gick vägen eller inte. det kan förändra våra liv. eller inte. vem vet. vi pratar som sagt inte om det förrän vi vet. och jag är så dålig på sånt. vill gärna ta ut allt i förskott. men den här gången har jag varit riktigt riktigt duktig. faktiskt. men nu när det är så nära vill man bubbla över bara lite. men jag ska hålla mig.

changed the colourscheme of our living room. from reds and yellows to greens and blues. its really soothing actually.

ive got the day off tomorrow. husbands in a different part of sweden doing tests for the education of his dreams. i so wish he gets it this time. fingers crossed.

Inga kommentarer: