måndag 5 januari 2009

snedslå

ikväll har jag och maken gjort sex fantastiska meter snedslå.

först klippte vi till 14 nästan lika stora remsor i 45 graders vinkel. väldigt jobbigt.sedan sydde jag ihop dem medan maken nålade.när det var klart pressades sömmarna isär.sedan var det dags att dra bandet genom den fantastiska snedslåmaskinen.sex fina färdiga meter grönprickig snedslå.
nu krävs bara ett bra projekt att använda den till.

tonight me and husband made six lovely meters of home made bias tape.

now i just need a good project to use it on.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Att göra så många meter snedslå får man titta länge på insidan av sig själv för att komma på! Heja!

:-)

(Möjligtvis lite dålig svenska i meningen ovanför men det bjuder jag på!)

Fru Mju sa...

åh va snyggt!

Anonym sa...

Jättefint! Kanske ett antal slipsar till maken (kan vara bra att ha om en blir smutsig)??
Hârband kanske??
Puss&kram

Anonym sa...

Åh vad duktigt! Och beslutsamt, dessutom. Jag tänker jämt jag ska göra det men vill inte slakta något tyg till det, TROTS att jag vet hur fint det blir. dessutom är jag dålig på att sy ihop dem så där rakt...

lisa sa...

gör det ändå. det är värt det. 6 m snedslå var bara 30 cm x 60 cm tyg ungefär så det krävs inga mängder.